Squale
-
På nittonhundra femtiotalet grundade makarna von Bürenett urmakeriföretag som bar deras namn i Neuchâtel, Schweiz. Snart riktade de sin uppmärksamhet mot det vid tidpunkten outforskade området med professionella dykarur varpå de började producera tillförlitliga och tåliga klockor av högkvalitet under namnet Squale.Squale tillverkade inledningsvis boetter åt andra klocktillverkare så som Blancpain, Doxa, Tag Heur med flera. I dag ägs Squale av familjen Maggi som tidigare var distributör för märket. I kollektionen ingår flertalet ikoniska modeller, så som 1521 (50 Atmos), 2002 (101 Atmos) och Squale Matic (60 Atmos).Om du tror på kvalitet, vill ha precision, hedrar havet – bär en Squale på din handled.
-
Multo bene!
-
-
-
-
-
-
@Totte said in Il grande filo su Squale:
2002 Vintage (Till Salu) Finns på Tradera. Reservationspris 4k
Så synd att den skall gå på Tratten
-
@FreakyLeo said in Il grande filo su Squale:
Så synd att den skall gå på Tratten
Intresset fanns där men endast byten. Så då får man försöka sig på något annat känner jag
-
-
-
@moggec said in Il grande filo su Squale:
Får denne vara med eller är den för starkt förknippad med något annat? Jag får väl helt enkelt ta mina chanser med admins här Squale Micro LE , 1 av 50
Jag anser nog att microloggan tillhör det här forumet nu...
-
@Skiddie said in Il grande filo su Squale:
Jag är benägen till att hålla med dig
-
-
-
-
@MaBr said in Il grande filo su Squale:
Helsike vilken tid det tog innan du dök upp! Välkommen och nu börjar tråden kännas komplett
-
@MaBr said in Il grande filo su Squale:
En smäcker vintagepjäs klassar upp stället rejält! Välkommen!
-
@Skiddie said in Il grande filo su Squale:
Jag håller inte med, den där loggan (1st edition) tillhör tråden. Under dess glansdagar! När allt var väl i paradiset. För låt oss vara ärliga, det var grymt i 2900 sidor.Nu är det nya tag, och nästa LE får representera nya tider, för allt gott har ett slut. Ut med det gamla, länge leve det nya
-