Navigation

• Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Users
    Välkommen till Klockprat 3.0. Hade du ett konto på gamla Klockprat är det överfört hit, men du behöver återställa ditt lösenord.

[TILLBAKADRAGEN] WEMPE Zeitmeister Quarz HAQ

Klockor
    1
    4
    58
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • blackcoffee
      blackcoffee Rune 0 last edited by blackcoffee

Jag säljer härmed en klocka från Wempe Glashütte, modellen WEMPE Zeitmeister Quarz.

Det är alltså en 38mm klocka som är utrustad med ett ETA 955.652, samma urverk som Breitling kallar "superquartz" och som även återfinns i bla. Sinn UX. Det är alltså ett termokompenserat kvartsverk som med Tysk DIN är specat till +/-10spy. Förutom att hålla tiden väl har det en batteritid uppgiven till 180månader, alltså 15år. Klockan är nu närmare 3 år gammal, så den har ett tag kvar innan batteribyte hoppas jag.

Citat från tillverkarens webbsida:

Material stainless steel
      Diameter in mm 38 mm
      Height 9,6 mm
      Case back stainless steel
      Watch glass sapphire crystal
      Bezel material stainless steel
      Water resistance 5 bar

Mer information (och fler bilder) finns i recensionen från första ägaren här: https://klocksnack.se/threads/kort-recension-wempe-zeitmeister-glashütte-i-sa-38mm-quarz.107390/

Tillverkarens sida för modellen finns här: https://www.wempe.com/en-int/watche...ter-quartz/zeitmeister-quartz-wm040003?c=9838

Klockan kommer komplett med remmen på bilderna, liksom inner- och ytterlåda, manual och garantikort som bilderna visar. Klockan har burits och därför finns det på de blankpolerade delarna självklart en del swirls men inga som jag bedömer som större repor. Remmen har självklart också sett slitage som jag försöker visa med bilderna. Bilder är dock inte hela sanningen så räkna inte med att den är i helt nyskick.

Priset sätter jag till 6000 kr inklusive spårbar frakt med Postnord eller Schenker privatpaket. För andra tankar, sätt mig ett PM.

Watch 4.jpg
      Watch 5.jpg
      Watch 6.jpg
      Watch 7.jpg
      Watch 8.jpg
      Watch 9.jpg
      Watch 10.jpg
      Watch 11.jpg
      Watch 12.jpg
      Watch 13.jpg
      Watch 14.jpg
      Watch 15.jpg
      Watch 16.jpg

1 Reply Last reply Reply Quote 2
      • blackcoffee
        blackcoffee Rune 0 last edited by

Svagt intresse här. Skulle det hjälpa om jag justerade priset? 🙂

1 Reply Last reply Reply Quote 1
        • blackcoffee

Prisidé sänkt till 5500 kr. 🙂

1 Reply Last reply Reply Quote 1
          • blackcoffee

Dags avsluta den här annonsen tror jag. Fortfarande till salu men jag tar den i rotation igen så resten får tas via PM om nån är intresserad.

1 Reply Last reply Reply Quote 2
            • Locked by  Sirengatto Sirengatto 
            • First post
              Last post

Medlem

Klockprat.se är Skandinaviens modernaste klockforum. Att vara en del av ett forum är roligare genom deltagande och engagemang.

Om du ännu inte har registrerat dig är det hög tid att gå med.

Logga in om du redan är registrerad användare.