Medication time! Tråden för att mildra Monday blues
-
Det är inte ovanligt att måndagar är nedtyngande. Att känna monday bluesär ett verkligt fenomen. I den här tråden hjälper vi varandra att minska effekten genom att få andra på bättre humör.
-
-
-
-
-
-
Jag har antingen jobbat femskift, förskjuten arbetsvecka eller 7 dagar/vecka dom senaste 15 åren. Så måndagar skiljer sig inte i pissighet från andra dagar... -
Det bästa botemedlet är självklart diverse droger. Nackdelen är att alla droger har bieffekter och är mer eller ännu mer beroendeframkallande. Och dyra. Det är inte lätt när det är svårt.Jag har jobbat mån-fre 8-17 under 15 av mina 20 år sedan jag började förvärvsarbeta. Man vänjer sig, som Kjell Höglund säger (Obs! Lyssna inte på den om du är lite nere).
-
@Remofflan said in Medication time! Tråden för att mildra Monday blues:
Kjell Höglund
Honom har jag varit ljudtekniker till.
-
@Sirengatto said in Medication time! Tråden för att mildra Monday blues:
Fin trådstart.Mäktigt med Kjell Höglund, Genesarets Sjö är en riktig favorit om vi pratar enskilda låtar (på svenska).
-
@Olsson said in Medication time! Tråden för att mildra Monday blues:
Fin trådstart.Mäktigt med Kjell Höglund, Genesarets Sjö är en riktig favorit om vi pratar enskilda låtar (på svenska).
Ja, den är fin! Kör jag ofta på min Spotify.
-
@Sirengatto said in Medication time! Tråden för att mildra Monday blues:
Kul! Jag bodde i samma stad i flera år, men såg honom aldrig tyvärr.
-
Nice! Här kan jag med posta
https://youtu.be/ktHvWbEXvX8
-
-
-
Medikamenterna har flyttat in där de hör hemma, i Gillestugan. Välkommen att fortsättningsvis göra alla på gott humör. I gemenskapen. I värmen. I härligheten. I GILLESTUGAN (pat. pend.).Tråden låst. Om trådskaparen känner sig orättvis behandlad går det bra att kontakta undertecknad.
-
Sirengatto