Vilken finklocka bärs idag?
-
Jag har fått den stora äran att starta den första tråden på forumet!Jag har alltid gillat ironi och sarkasm. Eftersom detta forumet startades som en reaktion emot den episka micro-klocktråden på ett snart bortglömt klockforum, så tyckerjag det lämpar sig allra allra bäst med en tråd för snobbiga klockor.Jag börjar!
-
Får erkänna att jag varit lite sugen på en GP också, stilig!
-
Så bra det här känns. Jag har några pseudo-snobbklockor jag ämnar posta här framöver.
-
-
-
@Bobo said in Vilken finklocka bärs idag?:
Oris Miles Davis Chrono. Dyr var den.
Miles Davis-modellerna är så jäkla fräsiga alltså. Bra tut i trumpeten också. Bitches Brew, vilket album!
-
@Sirengatto said in Vilken finklocka bärs idag?:
Miles Davis-modellerna är så jäkla fräsiga alltså. Bra tut i trumpeten också. Bitches Brew, vilket album!
Det kunde blivit en Bratte istället. Glad att jag valde Miles. Tycker den har stått sig lite bättre än en Breitling från 2003 har gjort rent stilmässigt. Den är ganska tidlös och jag hade den varje dag som min enda klocka i nästan 17 år.Min enda kronograf, min första automat och en som nog kommer få stanna till slutet även fast jag inte bär den så ofta numera. Finns så mycket annat kul i samlingen idag.
-
Det kunde blivit en Bratte istället. Glad att jag valde Miles. Tycker den har stått sig lite bättre än en Breitling från 2003 har gjort rent stilmässigt. Den är ganska tidlös och jag hade den varje dag som min enda klocka i nästan 17 år.Min enda kronograf, min första automat och en som nog kommer få stanna till slutet även fast jag inte bär den så ofta numera. Finns så mycket annat kul i samlingen idag.
Det var definitivt rätt val! Jag får lite Franck Müller vibbar av den, på bästa tänkbara sätt!Speaking of which, den här testade jag i vintras. Alldeles för stor men ack så underbart knäpp!
-
@olipheus said in Vilken finklocka bärs idag?:
Det var definitivt rätt val! Jag får lite Franck Müller vibbar av den, på bästa tänkbara sätt!Speaking of which, den här testade jag i vintras. Alldeles för stor men ack så underbart knäpp!
En galna timmen är en drömklocka. Skulle satsa på dammodellen som är något mindre.
Men dom är ju inte så lätta att komma nära för att prova och jag lägger inte så mycket på att köpa otestat...Provar gärna din när du köpt en!
-
Bar Miles Davis någonsin en sådan? Vad är storyn bakom liksom? Siffrorna är definitivt skönt swingigt jazziga. Vet att Davis bar Breitling Navitimer en hel del, ironiskt i sammanhanget kanske.
-
Bar Miles Davis någonsin en sådan? Vad är storyn bakom liksom? Siffrorna är definitivt skönt swingigt jazziga. Vet att Davis bar Breitling Navitimer en hel del, ironiskt i sammanhanget kanske.
Det sägs att han hade en Oris mellan skinkorna när han spelade ibland...I övrigt finns ingen koppling så vitt jag vet.Oris snöar ju in på folk ibland och går all in. Ofta dykare, men även musikanter.
-
-
Det sägs att han hade en Oris mellan skinkorna när han spelade ibland...I övrigt finns ingen koppling så vitt jag vet.Oris snöar ju in på folk ibland och går all in. Ofta dykare, men även musikanter.
Det förklarar hur han ibland kom åt de för omänskligt höga tonerna. De där tonerna som skar genom smör.
-
Det förklarar hur han ibland kom åt de för omänskligt höga tonerna. De där tonerna som skar genom smör.
Dom giggen hade han den på tvären.
-
-
-
@FreakyLeo said in Vilken finklocka bärs idag?:
Men skit då att jag sålt de två jag hade, både min Breitling och min SjööSandström har fått ge vika för fler micros Det närmsta jag kommer är Monta Skyquest, räcker det?
Det får väl gå på nåder
Läcker klocka! Jag är så väldigt svag för GMT-klockor.
-
@olipheus said in Vilken finklocka bärs idag?:
Det får väl gå på nåder Läcker klocka! Jag är så väldigt svag för GMT-klockor.
Jag också! Men jag vet inte vad jag ska ha den andra tidszonen till...Vill nog mest ha en pilvisare tror jag.
-
Jag också! Men jag vet inte vad jag ska ha den andra tidszonen till...Vill nog mest ha en pilvisare tror jag.
Men det är väl bra att ha koll på vilken tid det är på södra delen av ön också? Eller?
-
-
Sirengatto