Navigation

• Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Users
    Välkommen till Klockprat 3.0. Hade du ett konto på gamla Klockprat är det överfört hit, men du behöver återställa ditt lösenord.

[Nytt släpp] IWC Big Pilot 43

Nya klocksläpp
    5
    7
    21
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • mao
      mao mod 🧐 fyra last edited by

Ny Big Pilot från IWC som är not so big Detta tar en av IWCs ikoniska modeller ner till människostorlek.

På insidan sitter det påkostade/dyra verket 82100 - sannolikt för att möjliggöra häftiga komplikationer i framtida modeller, på samma sätt som storebror på 46mm.Det är också rätt stiligt genom glasbaksida

Pris CHF 8,900 (~80,000 SEK) https://www.iwc.com/en/watches-and-wonders/big-pilots-watch-43.html

1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • blackcoffee
        blackcoffee Rune 0 last edited by

Den där tycker vi om. Ja, kanske inte prislappen, men resten. 🙂

• Bjorn B0ett
          Bjorn B0ett Rune 0 last edited by

@mao said in [Nytt släpp] IWC Big Pilot 43:

Ny Big Pilot från IWC som är not so big Detta tar en av IWCs ikoniska modeller ner till människostorlek.

På insidan sitter det påkostade/dyra verket 82100 - sannolikt för att möjliggöra häftiga komplikationer i framtida modeller, på samma sätt som storebror på 46mm.Det är också rätt stiligt genom glasbaksida

Pris CHF 8,900 (~80,000 SEK) a href="https://www.iwc.com/en/watches-and-wonders/big-pilots-watch-43.html" target="_blank"https://www.iwc.com/en/watches-and-wonders/big-pilots-watch-43.html/a

När man har ett jobb sen ska kan det mycket väl bli en IWC Big Pilot. Blå tavlan och cognacsfärgat eller mörkbrunt läder ska det vara 🤌 Så enkel och så snygg. Kikade ett tag på denna som substitut, snygg men tavlan är en aning rörig.

• Bobo
            Bobo Rune 0 last edited by

@Bjorn said in [Nytt släpp] IWC Big Pilot 43:

När man har ett jobb sen ska kan det mycket väl bli en IWC Big Pilot. Blå tavlan och cognacsfärgat eller mörkbrunt läder ska det vara Så enkel och så snygg. Kikade ett tag på denna som substitut, snygg men tavlan är en aning rörig.

Är det att visarna pekar åt olika håll du stör dig på?😬

• Bjorn B0ett
              Bjorn B0ett Rune 0 last edited by

@Bobo said in [Nytt släpp] IWC Big Pilot 43:

Är det att visarna pekar åt olika håll du stör dig på?😬

Haha, nej det stör mig inte alls faktiskt, hade gärna sluppit power reserven (vindrutetorkaren) dock!

• mao
                mao mod 🧐 fyra last edited by

Lite trist med prislappen bara, de tar en för stor premium för urverket tycker jag - särskilt eftersom det inte skiljer så mycket i sitt basutförande. Som jag förstår är fördelen med urverket i BP43 att det går att koppla på fler komplikationer.Den här till exempel får du för lite drygt halva priset

BP är kanske snyggare, men prisskillnaden är märklig.För egen del ska jag se om jag kan köpa ett band från BP43 till min UTC, jag gillar stilen på dem, och de delar bandbredd på 21mm

• Sirengatto
                  Sirengatto mod 🧐 fem last edited by

En så kallad Hobbit Pilot med andra ord 🤔

• First post
                    Last post

Medlem

Klockprat.se är Skandinaviens modernaste klockforum. Att vara en del av ett forum är roligare genom deltagande och engagemang.

Om du ännu inte har registrerat dig är det hög tid att gå med.

Logga in om du redan är registrerad användare.