Musiktråden
-
-
If ZZ Top was Delta Blues.
-
Och denna dag kräver väl ett klipp ur min favoritfilm med Susan Sarandon:
-
@blackcoffee said in Musiktråden:
How d'you do, I see you've met my faithful handyman. He's just a little brought down because when you knocked he thought you were the candy man.
-
If ZZ Top was Delta Blues.
If ZZ Top were a bellow average gothmetal band.
-
@sirengatto said in Musiktråden:
How d'you do, I see you've met my faithful handyman. He's just a little brought down because when you knocked he thought you were the candy man.
Det är en speciell film, det är det.
Jag har en bekant i Los Angeles, en äldre herre som berättade för mig att han som andra dejt med en tjej tog henne till Rocky Horror när den gick som musikal därnere 1974. De satt längst fram nära scenen. När hon uppskattade det hela så friade han till henne strax efter. De är gifta än.
-
Och så tar vi en bit från ett bönemöte. Ursprunligen framförd av Sun House, men här av ett par yngre töser:
-
Världspolitiken fick mig att leta efter musik från Ukraina och bandet Jinjer är tydligen från Donetsk. Riktigt jävla bra och riktigt jävla bra sångerska med två tydligt olika register... lyssna åtminstone till första refrängen:
-
Världspolitiken fick mig att leta efter musik från Ukraina och bandet Jinjer är tydligen från Donetsk. Riktigt jävla bra och riktigt jävla bra sångerska med två tydligt olika register... lyssna åtminstone till första refrängen:
Faller mig inte det minsta i smaken. Men det är såklart kul med kvinnor som ”sjunger” så där.
… vilket hon gör bättre än 99% av männen.
-
@sirengatto said in Musiktråden:
Faller mig inte det minsta i smaken. Men det är såklart kul med kvinnor som ”sjunger” så där.
… vilket hon gör bättre än 99% av männen.
Jag däremot gillar det skarpt. Även musiken ... så enkelt med gitarr/bas/trummor och inte en massa bös. Hittade diverse liveklipp från scener och tycker de klarar att göra det på scen också. Skoj.
Nu blev jag sugen på att lyssna på livemusik igen... länge sen nu. Spelar nästan ingen roll om det är en symfoniorkester som spelar nån gammal bit från 1800-talet eller metallmusik på en rocklubb... jag har abstinens!!!