Intressanta mikrolanseringar / Nya märken och modeller
-
I en djungel av microbrands och lika många alternativ till marknadsföring så tänkte jag att det kunde vara bra med en plats där vi kan samla sånt som vi snubblar över ute på nätet
Denna tyckte jag var trevlig från Tourby som seglade förbi i mitt instaflöde idag. En vintageinspirerad armé/pilotklocka med ett handvevat ETA/Unitas 6498 under huven.
... sånna har vi sett massor av förut från både märken som Steinhart till Longines. Hur stor är den? 47mm? Näpp, 40,5mm
Tyvärr ganska dyr men ändå
-
@Leo said in Intressanta mikrolanseringar / Nya märken och modeller:
I en djungel av microbrands och lika många alternativ till marknadsföring så tänkte jag att det kunde vara bra med en plats där vi kan samla sånt som vi snubblar över ute på nätet Denna tyckte jag var trevlig från Tourby som seglade förbi i mitt instaflöde idag. En vintageinspirerad armé/pilotklocka med ett handvevat ETA/Unitas 6498 under huven.
... sånna har vi sett massor av förut från både märken som Steinhart till Longines. Hur stor är den? 47mm? Näpp, 40,5mm Tyvärr ganska dyr men ändå
Tourby är riktigt bra grejer.
-
-
-
1900 svensk tid imorgon släpps Zelos titan svärdfisk... jag bara säger
Kööööööp!
-
-
-
-
@Silverglantz said in Intressanta mikrolanseringar / Nya märken och modeller:
Hmm, gillade calypso orange vridring men skulle villa ha den med någon annan tavla buhuu. Ser mer välbalanserat ut med dom visarna på 42:an vs 40:an.Vilken blir det för herrn?
-
@Von said in Intressanta mikrolanseringar / Nya märken och modeller:
Hmm, gillade calypso orange vridring men skulle villa ha den med någon annan tavla buhuu. Ser mer välbalanserat ut med dom visarna på 42:an vs 40:an.Vilken blir det för herrn?
Frost troligtvis, har dock mailat om möjligheten att få en ”custom” teal
-
Frost troligtvis, har dock mailat om möjligheten att få en ”custom” teal
Just ja, det har du nämnt tidigare
Hur mycket custom snackar vi, annan vridring?
-
Just ja, det har du nämnt tidigare
Hur mycket custom snackar vi, annan vridring?
Annan sekundvisare bara
”destro” om det går
-
Annan sekundvisare bara
”destro” om det går
Lagom, låter fint. Hoppas det funkar, har du sett några andra Zelos med destro?
-
Lagom, låter fint. Hoppas det funkar, har du sett några andra Zelos med destro?
Gillar inte den gula sekundvisaren, vill ha som på teal SF40.Nej inte sett någon men med datumet kl6 så boooorde det få att flippa över hela skiten och få kronan kl9
-
Vill han inte fixa visare så blir det en Frost och isf undersöka själv om det går att göra LHD av den
Närmaste jag någonsin kommer att äga en motsvarande Pelagos
Titan, 42mm, snabbjustering på låset, kronan kl9
-
Gillar inte den gula sekundvisaren, vill ha som på teal SF40.Nej inte sett någon men med datumet kl6 så boooorde det få att flippa över hela skiten och få kronan kl9
Helt med på den
ja, borde inte vara några större problem kan man tycka, GL!
-
Ingen klocka presenterad men Christopher Ward (personen) som inte längre är en del av Christopher Ward (märket) har startat nytt. Tribus WatchesÄn så länge bara en inaktiv websida och skumma meddelanden på Facebook.https://tribus-watches.com/password
-
@MortenH said in Intressanta mikrolanseringar / Nya märken och modeller:
Ingen klocka presenterad men Christopher Ward (personen) som inte längre är en del av Christopher Ward (märket) har startat nytt. Tribus WatchesÄn så länge bara en inaktiv websida och skumma meddelanden på Facebook.https://tribus-watches.com/password
Vad förvirrande... men intressant
Dumt att döpa en klocka efter sig själv, blev ju samma sak med Sjöö Sandström
-
-
@Jungelbobo said in Intressanta mikrolanseringar / Nya märken och modeller:
Satan i gatan vad CW's nya C65 Super Compressor var läcker!!! Å 41mm tackar vi för!
Oj, ja! Äntligen en modell från CW som faktiskt kittlade till ordentligt. Finns det mer info, prisbild mm?