Tudor
-
-
Alla grymma, men maste saga att Royalen ar favvon...
-
@Watchie said in Tudortråden:
Alla grymma, men maste saga att Royalen ar favvon...
Så bra enligt min ödmjuka mening, men det vet ju du om någon
-
-
@Skiddie said in Tudortråden:
Någon som testat den blåa Pelagosen? Jag kan inte bestämma mig för om det är världens ballaste klocka eller bara skitfult... Det är något med de supervita indexen/visarna och den sinnessjuka blåa färgen som lockar.
Tycker just den blåa nyansen i kombination med de vita indexen och titan gör att den känns lite plastig tyvärr, det är ju helt klart en av de absolut bästa dykarna specwise men frågan är om du kan förlika dig med ovan nämnda eller om du ska gå på en BB alt. blå BB58. IMHO
-
Jag var svinsugen på den blåa Pelagosen i våras. Men det sprack på vikten. I övrigt är den i princip den optimala GADA-klockan.Men jag vill ha något tyngre, så jag kollade istället på BBB, men den sprack på att jag inte gillade siffrorna...Alltid är det något. Hade jag fått välja fritt hade det blivit en snöflinga med hög hatt.
-
-
@Skiddie said in Tudortråden:
Någon som testat den blåa Pelagosen? Jag kan inte bestämma mig för om det är världens ballaste klocka eller bara skitfult... Det är något med de supervita indexen/visarna och den sinnessjuka blåa färgen som lockar.
Haft den, gillade ej. Upplevde den som extremt blockig, satt som en påse bajs på min handled och skavde överallt. Med det sagt en snygg klocka som dock bör testas innan köp
-
Har ingen Tudor fn men är lätt mitt favvomärke i det "övre segmentet" .Pelagos, BB36 avverkade... nya BB58an lockar men finns mycket annat roligt också
-
@M26Sålde du inte din BB58?Hur som helst är BB58 den klockan som står allra högst upp på min önskelista. Hade jag inte ehövt punga ut med 200k på en ny bil hade det blivit en sån.Här är min föredetta S/G iaf.
-
@Birchgrove said in Tudortråden:
@M26Sålde du inte din BB58?Hur som helst är BB58 den klockan som står allra högst upp på min önskelista. Hade jag inte ehövt punga ut med 200k på en ny bil hade det blivit en sån.Här är min föredetta S/G iaf.
Haha jo min egna men jag har en till som fortfarande är helt oanvänd med all plast kvar som bär min yngsta sons födelseår
-
Plastig, för lätt och "som en påse bajs". Tack gubbar, jag kanske ska spendera mina pengar på annat...
-
Lockad av lillebror att skaffa en bronsklocka. Det blev en Tudor BB
-
Scurfa Watches har snygga gummin!https://www.scurfawatches.com/product/tudor-bb-bronze-compatible-rubber-strap-brown/
-
@Eskilsani said in Tudortråden:
Lockad av lillebror att skaffa en bronsklocka. Det blev en Tudor BB Scurfa Watches har snygga gummin! https://www.scurfawatches.com/product/tudor-bb-bronze-compatible-rubber-strap-brown/
Grattis! Grymt bra köp och tack för gummitipset!
-
-
@M26 said in Tudortråden:
Upp med alla Tudors hör ni! Här är minaAlla måste väl ha en BB58 i sin samling
Så sist men absolut inte minst det senaste tillskottet en Royal
Damn you @M26Denna Royal har gjort att jag börjat jaga 76200 med blå tavla.Finns Royal 36 med blå tavla? Hittar inga bilder och har ingen asien vpn för att kolla
@Watchie Du kommer få bli nya Tudor kranen.. haha
-
-
@rambo_amadeus said in Tudortråden:
Damn you @M26Denna Royal har gjort att jag börjat jaga 76200 med blå tavla.Finns Royal 36 med blå tavla? Hittar inga bilder och har ingen asien vpn för att kolla
@Watchie Du kommer få bli nya Tudor kranen.. haha
Haha finns tyvärr endast i 28mm, 34mm, 38mm och 41mm, ville först ha 38mm men läste att det endast är 41 som har Day-DateHåll till godo https://watchesbysjx.com/2020/07/tudor-royal.htmlhttps://millenarywatches.com/new-tudor-royal-collection/
New Tudor Royal CollectionThe new Tudor Royal collection comes in a staggering52 variations!Having said that, if you like the design of this watch, you are likely going to find an exact version that appeals to you. The reason why there are so many variations is that it is available in eitherstainless steel or gold and stainless steel, is offered in 4 sizes, and available with 9 possible dials.Tudor Royal size and dialTo suit any wrist and preference, the new Tudor Royal is available in4 sizes. The sizes are28mm, 34mm, 38mm, and 41mm. Important to note is that only the 41mm has the day-date.All of the dials in the new collection have applied Roman numerals. This is with the exception of the dial with eight diamonds instead.MovementAll Tudor Royals are powered by Tudor modified ETA movements. The collection uses two ETA movements – one for the date only version and oneThe Day and Date version is powered by the caliber 2834. The smallest 28mm model has the ETA 2671.Integrated braceletThe integrated bracelet is obviously one of the most important parts of this watch’s design, and according to Tudor, this type of five-link bracelet was first introduced by the brand in 1973. The bracelet has three satin-finished links that are set between two slimmer and polished links which creates a nice contrast.The Tudor Royals have a water-resistance of 100m/330 feet.Tudor Royal SpecificationsDiameter:41mm, 38mm, 34mm, 28mm.Crystal: stainless steelWater-resistance:100m/330 feet/10ATMPower reserve: 38 hoursFrequency:28,800 beats per hourReferences28600/3 = 41 mm28500/3 = 38 mm28400/3 = 34 mm28300/3 = 28 mmTudor Royal PriceThe price depends on the model (namely size and metal – and dial if you opt for the diamond dial version). The price starts at CHF 2200, and the most expensive is the steel and gold version with a diamond dial, which is priced at CHF 3750.
-
[QUOTE username=rambo_amadeus userid=7350574 postid=1312753054]Damn you @M26Denna Royal har gjort att jag börjat jaga 76200 med blå tavla.Finns Royal 36 med blå tavla? Hittar inga bilder och har ingen asien vpn för att kolla
@Watchie Du kommer få bli nya Tudor kranen.. haha my pleasure, nu till det pinsamma, har sakert roterat 100 dinkor sista 5-7 aren, men aldrig Tudor ?? Men ar lite sugen pa en Pelagos ...