Stora BBQ tråden.
-
För oss som medans familjen sover hellre tittar på stora medelålders män som grillar på Youtube. Allt för att kunna få den där köttbiten att smaka liiite bättre än senast. Låt oss nörda ner oss i det roligaste sättet att laga mat.
-
Gillar att titta på Guga! https://www.youtube.com/c/GugaFoods
-
Körde en pulled pork i fredags på min WSM, men glömde ta bild. Fick till den perfekt denna gång. Brukar alltid hitta saker som går att förbättra annars. Var i bbq nirvana för en stund..
-
-
Kolla när han gör det där sjuka smöret! Vattnas i munnen när jag skriver om den.
-
@FOQ har du kollat på bbq pit Boys? Man blir inte smal direkt...
-
Inleder ni varje mening med "I tell you what!" När ni grillar?Som Myron gör...
-
@Chumba said in Stora BBQ tråden.:
@FOQ har du kollat på bbq pit Boys? Man blir inte smal direkt...
Haha, jaa! Det är sjukt speciellt det där! Oooo oooh yeeeeeah!
-
@Bobo said in Stora BBQ tråden.:
Inleder ni varje mening med "I tell you what!" När ni grillar?Som Myron gör...
Självklart..gör inte alla det?
-
@FOQ said in Stora BBQ tråden.:
Haha, jaa! Det är sjukt speciellt det där! Oooo oooh yeeeeeah!
Men de är ganska sköna ändå, känns som de går lite på känsla.
-
Men de är ganska sköna ändå, känns som de går lite på känsla.
Ja, typ alltid! Tar man många bra grejer och stoppar en dom på ett ställe blir utfallet alltid bra!
-
-
Så vad ligger på grillen idag? Här är det en klassisk fläskfilé.
Hur gör du med köttet? Aldrig fattat grejen med filén riktigt. Därför jag är nyfiken.
-
@FOQ said in Stora BBQ tråden.:
Hur gör du med köttet? Aldrig fattat grejen med filén riktigt. Därför jag är nyfiken.
Först gör jag en grym glaze. Bränner på köttet och sen sänker jag värmen och låter den gå klart på inderekt, medans jag penslar med glazen. Funkar skitbra med fläskytterfile med. Blir saftigt och smakrikt.
-
Först gör jag en grym glaze. Bränner på köttet och sen sänker jag värmen och låter den gå klart på inderekt, medans jag penslar med glazen. Funkar skitbra med fläskytterfile med. Blir saftigt och smakrikt.
Alright! Lite rosa är den eller hur?
-