Weiss Watches
-
Nu har Weiss släppt en självuppdragande version av 38mm-klockan.
Hjärtat i detta ur är en Soprod M100 som Weiss förfinat på eget vis som de brukar. Utseendemässigt är den rätt lik den manuella 38mm-klockan men har stor centersekundvisare istället. Finns i fyra färger som tidigare med svart, vit, blå eller beige urtavla.
Förbeställning här:
-
-
Och där lanserades en riktig specialare / limited edition.
En beige-tavlad Wesss 38 mm i samarbete med Tanner Goods. Annan urtavla, enda latte-tavlan med lite lume på, och ett specialarmband som gjorts av folket på Tanner i Shell Cordovan
30 exemplar finns för leverans, inga fler kommer at tillverkas. Lite högre pris än vanligt.
Köpes här: https://weisswatchcompany.com/products/38mm-limited-issue-field-watch-tannergoods
-
@blackcoffee said in Weiss Watches:
En beige-tavlad Wesss 38 mm i samarbete med Tanner Goods. Annan urtavla, enda latte-tavlan med lite lume på, och ett specialarmband som gjorts av folket på Tanner i Shell Cordovan
30 exemplar finns för leverans, inga fler kommer at tillverkas. Lite högre pris än vanligt.
Köpes här: https://weisswatchcompany.com/products/38mm-limited-issue-field-watch-tannergoods
Ruskigt snygg!
Plånboken är räddad av glasbaksida. Igen.
-
@sirengatto said in Weiss Watches:
Ruskigt snygg!
Plånboken är räddad av glasbaksida. Igen.
Ja, den var riktigt, RIKTIGT snygg. Tur jag redan har en nästan likadan...
-
Jag hovrade över köpknappen, men landade ändå i att den är snyggare utan lume. I alla fall visarna.
Tack för hinten dock, nästa version kanske klickas hem
-
@mao said in Weiss Watches:
Jag hovrade över köpknappen, men landade ändå i att den är snyggare utan lume. I alla fall visarna.
Jag gillar de stora 3 9 12. Hade varit ännu snyggare utan TG-loggan och med en sexa istället.
-
@mao said in Weiss Watches:
Jag gillar de stora 3 9 12. Hade varit ännu snyggare utan TG-loggan och med en sexa istället.
Håller helt med, loggan passar inte in. En rund tavla för subsekunden, eller kanske en sexa hade varit bättre.
-
@mao Jag antar målgruppen är de som gillar Tanner Goods mer än de gillar Weiss.
-
@mao Jag antar målgruppen är de som gillar Tanner Goods mer än de gillar Weiss.
Ja jag antar det, men FOMO och att jag gillade siffrorna gjorde sitt