Film- & teveserietråden
-
Sartana är visserligen min favorit när det gäller serialiserade spaghettiwesternkaraktärer, men i dag blir det matiné med första och bästa filmen om Sabata (den som inte har hört ledmotivet gör bäst i att söka upp det).
Ehi amico … c'è Sabata. Hai chiuso!
-
-
Viktigt meddelande. Det är i dag 54 år sedan Yasuzô Masumuras febriga drama om förräderi och vedergällning, Irezumi, hade premiär.
-
När jag tittade i DVD-hyllan insåg jag att man nog måste beskåda Soylent Green innan året är slut. Den handlar ju om oss, i år.
-
@blackcoffee said in Film- & teveserietråden:
När jag tittade i DVD-hyllan insåg jag att man nog måste beskåda Soylent Green innan året är slut. Den handlar ju om oss, i år.
Definitivt ett måste! Och Charlton Heston till råga på allt. Denne träige mastodontfilmsgigant. Om än en jubelidiot. Men det ska han väl inte lastas för‽
-
@sirengatto Tycker filmens tema passar extra bra i år eftersom våra politiker har utlovat matbrist till hösten.
-
@sirengatto Tycker filmens tema passar extra bra i år eftersom våra politiker har utlovat matbrist till hösten.
Tomma vallöften.
-
@sirengatto said in Film- & teveserietråden:
Tomma vallöften.
Tomma tunnor skramlar mest. Men om det är silltunnor eller vallöftestunnor vet jag inte än.
-
Och approå filmer så såg jag att oskarsgalan försökte desperat få lite mediatid genom filmvåld på scenen. I en rubrik står det att Will Smith ut delade en örfil till Chris Rock, andra rubriker säger käftsmäll. Allvar? Clickbait? Jag bryr mig nog inte om det i vilket fall.
-
Bruce Willis avslutar härmed sin skådespelarkarriär då han uppger ha drabbats av afasi. De senaste åren har han i huvudsak figurerat i lågbudgetfilmer; där han synligt har haft en öronsnäcka via vilken han har getts sina repliker.
Men. Nu när han stänger boken. Vilken är er favoritfilm med Bruce Willis?
Jag får erkänna att det var länge sedan jag såg honom i något minnesvärt, och väljer att lyfta fram hans förvirrade prestation i favoritregissören Terry Gilliams moderna klassiker 12 Monkeys (1995).
-
@sirengatto said in Film- & teveserietråden:
Bruce Willis avslutar härmed sin skådespelarkarriär då han uppger ha drabbats av afasi. De senaste åren har han i huvudsak figurerat i lågbudgetfilmer; där han synligt har haft en öronsnäcka via vilken han har getts sina repliker.
Men. Nu när han stänger boken. Vilken är er favoritfilm med Bruce Willis?
Jag får erkänna att det var länge sedan jag såg honom i något minnesvärt, och väljer att lyfta fram hans förvirrade prestation i favoritregissören Terry Gilliams moderna klassiker 12 Monkeys (1995).
Trist att han blivit sjuk.
Just 12 Monkeys misade jag när den var ny och har ingen riktig relation till. Sixth sense och Hudson Hawk är de två av hans filmer jag tror jag har mest känslor kring.
Ett tag hävdade jag att främsta tecknet på att en film var en komedi var just att Bruce Willis var med. Typexempel: Die Hard. Sjätte sinnet var väl möjligen motbeviset. Detta var dock på den tid då jag var cineast.