Yema
-
Jag älskar ju bland annat Yema Superman så jag tar och startar the tråd om klockor från franska YEMA. Lägg upp bilder, frågor och funderingar, både nytt och vintage är välkommet! https://eu.yema.com/pages/our-story För den historieintresserade finns sammanfattning på Yemas hemsida https://eu.yema.com/pages/our-story Här är mina Superman, den svarta råkade jag spontansälja men den kommer på nytt nu i veckan, gammal bild på den således.Heritage blue, 39 mm
Mission Maubydick, brons 39 mm
Den nya Heritage 63 kommer i november, den ser jag fram emot. Har beställt en med den speciella coffin-länken, preview på den:
-
Den länken såg ju abnormt bekväm ut
-
@FreakyLeo said in Yema le tråd:
Den länken såg ju abnormt bekväm ut
Hoppas det, hoppas även att de kommer vara kompatibla med de gamla vintage-Yemorna.Har en dröm om att hitta ett fint gammalt ex av Superman från 1976 som årsklocka.
-
-
@Baramats said in Yema le tråd:
Äntligen hemma igen, den svarta som är en av de sålda klockorna jag saknat. Nu när jag blivit ”samlare” så får den stanna.
Fråga, bronsen var ett limiterat släpp om jag fattat det rätt? Kan inte riktigt släppa hur bra den faktiskt är, helt omöjlig att finna eller?Varianterna med det färgade vridringsinlägget innehar inte alls samma ummf som din när jag kikade runt.
-
@Baramatsfår jag fråga vad som lockar med Yema? Hade Yema Seagfraf ett tag, men klickade aldrig med den.Mina främsta invändningar var spännet som kändes billig och Inhouse verket. Känns onödigt komplext för ett billigare ur. ETA hade varit det bättre och lättare verket att serva.Med det sagt finns det en hel del nya släpp som ser väldigt roliga ut och främst dom som rockar Quartz.
-
-
@FOQ said in Yema le tråd:
@Baramatsfår jag fråga vad som lockar med Yema? Hade Yema Seagfraf ett tag, men klickade aldrig med den.Mina främsta invändningar var spännet som kändes billig och Inhouse verket. Känns onödigt komplext för ett billigare ur. ETA hade varit det bättre och lättare verket att serva.Med det sagt finns det en hel del nya släpp som ser väldigt roliga ut och främst dom som rockar Quartz.
Min typ av klocka helt enkelt, jag gillar designen och storleken på 39 mm. Passar mig perfekt, både på länk och nato.
Personligen inget fan av vare sig Yema/Montre Ambers inhouse eller begreppet heller. Vad anser gemene man om kvalitet på franska bilar t ex...jag försöker köpa modeller med välbeprövade ETA eller Sellita. Bronsaren var ett undantag då man inte kan välja.Vad gäller Yemas kvalitet verkar vissa modeller vara riktigt dåliga, främst Quartz, känns som de gör dem med andra handen liksom.
-
Visst var din Navygraf jag köpte av dig? Jag klickade inte heller med den. Satsar på Superman och hoppas kommande Pearl Diver blir bra. I övrigt sortiment kan man hitta mycket kul Vintage, t ex Flygraf och gamla Navygraf och Navygraf II.
-
@Von said in Yema le tråd:
Fråga, bronsen var ett limiterat släpp om jag fattat det rätt? Kan inte riktigt släppa hur bra den faktiskt är, helt omöjlig att finna eller?Varianterna med det färgade vridringsinlägget innehar inte alls samma ummf som din när jag kikade runt.
Nej den är svårfångad, min kom faktiskt upp på Blocket och säljaren ville bara ha igen pengarna från KS-kampanjen kändes det som.De dyker upp då och då på LeClubYema på facebook men det verkar svårt för en icke fransman att få köpa.
-
Min typ av klocka helt enkelt, jag gillar designen och storleken på 39 mm. Passar mig perfekt, både på länk och nato.
Personligen inget fan av vare sig Yema/Montre Ambers inhouse eller begreppet heller. Vad anser gemene man om kvalitet på franska bilar t ex...jag försöker köpa modeller med välbeprövade ETA eller Sellita. Bronsaren var ett undantag då man inte kan välja.Vad gäller Yemas kvalitet verkar vissa modeller vara riktigt dåliga, främst Quartz, känns som de gör dem med andra handen liksom.
Alright! Då tänker vi nog lika.
-
Visst var din Navygraf jag köpte av dig? Jag klickade inte heller med den. Satsar på Superman och hoppas kommande Pearl Diver blir bra. I övrigt sortiment kan man hitta mycket kul Vintage, t ex Flygraf och gamla Navygraf och Navygraf II.
Var en lågpostare som köpte min. Om jag inte minns fel var det @Nilassom sålde den till dig!
-
@Baramatshade du testat dera Quartz eller har du läst dåliga reviews?
-
@Baramatshade du testat dera Quartz eller har du läst dåliga reviews?
Jag har aldrig testad, mend et dyker upp en del missnöjda ägare i FB-grupperna och det tenderar att vara quartsarna.
-
Jag har aldrig testad, mend et dyker upp en del missnöjda ägare i FB-grupperna och det tenderar att vara quartsarna.
Aj då! Synd!
-
Var en lågpostare som köpte min. Om jag inte minns fel var det @Nilassom sålde den till dig!
Helt rätt, så var det
-
-
-
Hur är den länken? Jämfört med deras H-länk? Är sugen på att beställa men vet inte om det är värt det
-
För mig är den här länken värd pengarna, deras H-länk ligger bara i lådan. Denna faller bättre från boetten då den är 19 mm som bredast . Jag tycker det ser bättre ut och den har lite mer av BoR-utseende. Skön. Köper du via Zackrisson får du dessutom 25 % rabatt, så inte så farligt dyr.Kvalitetsmässigt är de säkert likvärdiga.