Timex
-
Tänkte att Timex bör ha en egen tråd
Själv så har jag en viss dragning till just Timex. Gärna då samarbeten med diverse modeskapare eller liknande då resultatet oftast blir spännande.För tillfället äger jag två stycken sådana. En av dom är från Nigel Cabourn, som kan ses här nedan, samt en variant av Timex Q från Todd Snyder. Ytterligare en är beställd från Japan och är en exklusiv utgåva för Nano Universe. Bilder kommer givetvis men leveransen väntas någon gång i oktober.....
-
Posta gärna dem med!Är oförskämt förtjust i min Q.
-
@Thelonius said in Time for Timex:
Tänkte att Timex bör ha en egen tråd
Själv så har jag en viss dragning till just Timex. Gärna då samarbeten med diverse modeskapare eller liknande då resultatet oftast blir spännande.För tillfället äger jag två stycken sådana. En av dom är från Nigel Cabourn, som kan ses här nedan, samt en variant av Timex Q från Todd Snyder. Ytterligare en är beställd från Japan och är en exklusiv utgåva för Nano Universe. Bilder kommer givetvis men leveransen väntas någon gång i oktober.....
Oh nej din jäkel!
Har du beställt den med Calidial?!
-
@Krillebrallan said in Time for Timex:
Oh nej din jäkel!
Har du beställt den med Calidial?!
Japp
Kunde inte motstå.
-
Sweetness!Vad fick du ge? Har mest hittat den på eBay.
-
Sweetness!Vad fick du ge? Har mest hittat den på eBay.
Det blev en tusenlapp inkl frakt. Sen tillkommer givetvis övriga kostnader såsom moms etc.De japanska säljarna gör sig nog en liten hacka då jag såg att Nano Universe själva rear ut dessa men valmöjligheterna är få för oss stackars västerlänningar så det är bara att pröjsa.
-
Ah men det känns ju som ett ok pris hur som helst! Har som sagt bara sett den på bukten och då för 2600 vilket jag tyckt känts ovärt. Länka gärna till där du knep den om du inte misstycker!
-
Nähe nu fanns den på amazon för en ok peng trots allt!
-
Ah men det känns ju som ett ok pris hur som helst! Har som sagt bara sett den på bukten och då för 2600 vilket jag tyckt känts ovärt. Länka gärna till där du knep den om du inte misstycker!
Nähe nu fanns den på amazon för en ok peng trots allt!
Sök på ”times camper california dail” på ebay. com så får du ett flertal träffar från ca 1000kr. Jag valde säljaren ”sukiyaki-japan” ( den billigaste ). Skulle gissa att det är ett lite enmansföretag.på Amazon fann jag inte denna klocka alls. Är du säker på att den finns där ? Det enda jag kan hitta är typ ”screen savers” och inte själva klockan i sig.ps. Ordpris i Japan är 10120 yen ( nedsatt till 6072 yen 40% i nano universe onlinebutik ) men då jag gissar att vi inte kan beställa direkt därifrån spelar det nog ingen roll. Använder man sig utav en förmedling blir priset typ som på ebay ändå.
-
-
Så denna som jag går och drömmer om
-
@Equilibrium said in Time for Timex:
Mina två (fast inte min bild)
Så denna som jag går och drömmer om
Kommer helt klart köpa en Falcon eye nån dag i framtiden. Tavlan är så speciell
Verkar som du inte fick med en bild på klockan du drömmer om. Kan det vara en amerikan documents måntro ?För egen del verkar min Cali dail ha blivit skickad från Japan nu så det är bara och vänta. Sen ropade jag nyss in en Timex X Cartharrt för skojs skull så snart kommer jag ha tre stycken campers i olika utföranden
-
@Thelonius said in Time for Timex:
Kommer helt klart köpa en Falcon eye nån dag i framtiden. Tavlan är så speciell
Verkar som du inte fick med en bild på klockan du drömmer om. Kan det vara en amerikan documents måntro ?
Ja just det
Ps:@Skarrsjo har ju sin Falcon Eye till salu för en spottstyver!
-
Ja just det Ps:@Skarrsjo har ju sin Falcon Eye till salu för en spottstyver!
Det stämmer bra det. Sugen @Thelonius ?
-
-
Har ni sett Timex Indiglo som är till salu snorbilligt på andra sidan ?
-
Har ni sett Timex Indiglo som är till salu snorbilligt på andra sidan ?
Såg den. Trevlig men Weekender är för ”vanilla” för mig
Den är på ohpf nu så någon lär bli glad
-
Hur cool var den här då https://klocksnack.se/threads/omega-chrono-quartz.137777/
-
Timex X Cartharrt. I grunden en 36mm Camper MK 1 där skillnaden ligger i en boett i grå plast, gråa visare, ett grått single pass nato samt Cartharrts logo i stället för siffran 3.Själva klockan i sig, om än rätt så cool, är inte någon direkt ”super, duper” kvalitetsprodukt. Den känns billig och inte i den positiva meningen.Just denna variant är riktad till hängiva Cartharrtanhängare eller samlare av Timex. Någon annan anledning ser jag inte varför man skulle köpa en Camper MK 1. Jag skulle inte heller rekommendera ett köp av den normala varianten då det finns bättre Casioklockor för samma slantar.
-