Navigation

• Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Users
    Välkommen till Klockprat 3.0. Hade du ett konto på gamla Klockprat är det överfört hit, men du behöver återställa ditt lösenord.

Klockförvaring!

Allmänt
    5
    12
    21
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • B
      Brogin Rune 0 last edited by

Har en låda med plats för 6 klockor och föga förvånande räcker det inte längre! Funderar på ny förvaring som rymmer såväl klockor, orginallådorna, banden, verktygen och allt som hör samlandet till. Hur har ni det med klockförvaring? Behöver lite inspiration nu!!

1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • Bjorn B0ett
        Bjorn B0ett Rune 0 last edited by

@Oakroadblues said in Klockförvaring!:

Har en låda med plats för 6 klockor och föga förvånande räcker det inte längre! Funderar på ny förvaring som rymmer såväl klockor, orginallådorna, banden, verktygen och allt som hör samlandet till. Hur har ni det med klockförvaring? Behöver lite inspiration nu!!

Är i samma sits, har låda för 10 så det är väl 25 till utanför 😎 Haveri deluxe

• FreakyLeo
          FreakyLeo Rune 0 last edited by

@Bjorn said in Klockförvaring!:

Är i samma sits, har låda för 10 så det är väl 25 till utanför 😎 Haveri deluxe

Jag har precis det omvända problemet 🙂

• P
            Petrik Rune 0 last edited by

Stapelbar

• P
              Petrik Rune 0 last edited by

forvara.se

• B

Funderar på att om jag hittar nån frän låda, box eller skrin som är OK i skick så man kan bygga inredning i anpassad efter klockor, band, verktyg och tillbehör.Har upptäckt att alla lådor som klockorna kommer i som nya tar mycket plats bara det. Nåväl frun va inte helt förtjust när jag börja snacka möbler fulla med klockor...

• Bobo
                  Bobo Rune 0 last edited by

Jag bygger min egen sedan ett par månader tillbaka. Det är en process...Jag har byggt själva lådan, men inte kommit igång med inredningen än. Plats för 9 rovor plus ett fack för band och sånt.

Jag har möjlighet att utöka till 12 med plats för band eller till 15 om jag offrar hela förvaringsfacket.Det finns en vag plan om att bygga in en winder också, men det blir nog till 2.0.Den blir förhoppningsvis klar någon gång. Men det är långt ifrån säkert. Såg att någon sålde en hel trave lådor på ks för nästan inga pengar alls. Tror att jag köpt kantskydd, mässingsskruv och gångjärn för mer än han ville ha...🙄Hade varit enklare att köpa en färdig och klätt om den med facit i hand. Det här var inte fullt så enkelt som jag hade föreställt mig.😁

• B

Ja... nåt med plats för banden iaf hade jag funderat på. Har en sån där billig låda med plats för 6 klockor i rad men jag upplever den som lite trång då de flesta av mina klockor är lite större så dem skaver mot varandra om jag inte ser upp. Och sånt kan man ju inte ha det!Du @Bobo har ju oxå stora klockor, funkar vanliga klocklådor för Dig?

• Bobo
                      Bobo Rune 0 last edited by

Ja... nåt med plats för banden iaf hade jag funderat på. Har en sån där billig låda med plats för 6 klockor i rad men jag upplever den som lite trång då de flesta av mina klockor är lite större så dem skaver mot varandra om jag inte ser upp. Och sånt kan man ju inte ha det!Du @Bobo har ju oxå stora klockor, funkar vanliga klocklådor för Dig?

Jag vet inte. Har aldrig haft någon klocklåda.Mina kuddar blir 6cm breda. Annars får inte ploppen plats.😜Blir tvungen att göra dom själv då dom bredaste jag hittat i bukten är betydligt smalare.Det kommer bli väldigt luftigt för Tanky McTankface, men jag vill inte ha olika storlekar på hålen och kuddarna.Förvaring känns som ett måste om det ska bli någon ordning på grejerna.🎈

• B

När vi ändå va inne på detta med förvaring så såg jag att Lidl har billiga klockboxar på kampanj just nu. Fördelen med en fysisk butik är ju att man kan klämma å känna om det är nåt att satsa på. Klockorna dem säljer väljer vi nog att inte ens kommentera..

• B

Då jag hade lite klockor som va "hemlösa" så köpte jag en sån där låda från Lidl.... Och jo rätt plastig va den men lite större än min gammla låda och det va ju en bonus då klockorna går mot varandra om jag inte är försiktig. En OK låda för pengen, 129:- men förvänta er inte för mycket men bättre än atthadem lösa i skokartongen.

• Bjorn B0ett
                            Bjorn B0ett Rune 0 last edited by

Då jag hade lite klockor som va "hemlösa" så köpte jag en sån där låda från Lidl.... Och jo rätt plastig va den men lite större än min gammla låda och det va ju en bonus då klockorna går mot varandra om jag inte är försiktig. En OK låda för pengen, 129:- men förvänta er inte för mycket men bättre än atthadem lösa i skokartongen.

Perfa, jag vågar inte köpa nåt innan julafton 😂

• First post
                              Last post

Medlem

Klockprat.se är Skandinaviens modernaste klockforum. Att vara en del av ett forum är roligare genom deltagande och engagemang.

Om du ännu inte har registrerat dig är det hög tid att gå med.

Logga in om du redan är registrerad användare.